onsdag, maj 26, 2010

Spökar

Japp det gör det här i huset. Har märkt av skitmycket sen jag flyttade hit :S. Det var längesen jag vart med om så mycket. det första jag upplevde var första veckan jag bodde här, kom ner på mitt rum och ena tavlan hänger på trekvart. Har någon som vissa nätter går bakom mig när jag går från tv rummet där uppe, känns nästan som man blir flåsad i nacken. Förra veckan satt jag i tv rummet med datorn i knät och fötterna på bordet.. först känns det som nån går i hallen.. sen helt plötsligt brevid mig så smäller och skakar det till i soffan precis som om någon sparkar i den.Fan hoppade nästan och satte mig i taket... var tvungen att olla om nån av mina fötter råkat åka ner från bordet ( kollade på tvn så jag hade garanterat inte märkt det haha ) men det hade dom inte och jag var ensam i vardagsrummet.. Frågade mamma och sören om det gjort så förut men hade aldrig hänt innan. När jag satt och pratade med en killkompis på msn igår här nere i källaren kändes det som nån klappade mig på kinden. Har många gånger känt mig iackttagen.... Har även märkt av saker annorlunda än vad jag har gjort förut.. förut har jag bara fått en känsla om nån är där och om någon kollar på mig... men har inte kunnat säga några detaljer... Nu får jag en klar bild i huvudet när jag känner av att det är nån här. Får det till att det är en äldre man, 60-68 år, känns som om han på något sätt hör till området häromkring, han har gamla arbetarbyxor, vit skjorta och en sån där gamal ylleväst... svårt att förklara men typ som dom hade förr.. svårt att säga när det kan ha varit.. men med tanke på klädeseln så skulle jag kunna tippa på första delen av 1900-talet.. funderar på om det kan vara närmare runt 30-talet.. men ska låta det vara osagt då jag inte är säker.... Han känns inte så lång, typ i min storlek kanske llite lite längre.
Ska försöka att få veta mer på något sätt.. mer detaljer =)


Känns lite snuskigt faktigst... är inte van längre med att det spökar ju... är ju lite över 1 år sedan sist.

Funderar på att tända ljus ikväll och ställa lite frågor och se om jag får svar.... Fick ett tips av kompisen igår på vad man kan göra.. han har haft lite problem själv med spöken.

Inga kommentarer: