tisdag, augusti 31, 2010

Valet 2010

Sitter och läser lite om dom olika partierna som är med i valet nu i år ( vissligen vet jag vilka jag ska rösta på redan) men kul att läsa om vad mycket skit dom andra partierna kommer med. Satt även och läste på Flashback forum om sverigedemokraterna... folk säger att dom är rasister/ främlingsfientliga och allt sånt men hur kommer det sig då att det till och med är invandrare som kommer att rösta på dom i år? läste en tråd om det på FB och fick mig ett gott skratt... https://www.flashback.org/t1265232 men då kan folk inte komma och säga att man är rasist och allt sånt om man röstar på dom.. Har även börjat läsa en blogg som är rätt intressant.. tyvärr blir det inga mer inlägg där då han tyvärr avled förra året, men mycket intressant har han att säga och en hel del av det har han rätt i... är det nån som är intresserad är adressen http://rakryggad.blogspot.com/ finns mycket att läsa där.
Hoppas det går fort nu till dess att valet är över, är så trött på alla valkampanjer, allt skitsnack på tv och alla skriverier.. det är ju rena hysterin!
Hoppas dom kommer in i riksdagen i år så kanske dom kan skaka om lite där. Men det är gött att veta att jag inte står ensam med att rösta på dom iaf, en hel del av mina polare som jag har pratat med skulle med rösta på dom... Hoppas verkligen på ändringar nu!

En sak som jag såg pånätet nu som jag blir irriterad på det är fan att alla partier får ha sina valkampanjer och sina videos och diverse... men SD:s kampanjvideo stoppas.. är det rättvist? har vi inte yttrandefrihet i sverige? Det trodde jag iaf men det verkar inte gälla alla tydligen. Varför får alla andra gå ut med sitt skitsnack till höger och vänster utan att nån bryr sig? men så fort det gäller SD så blir det ett jävla rabalder. http://nyheter.se.msn.com/artikel.aspx?cp-documentid=154541685 Läste den artikeln nyss och tycker fasen danmark gör rätt om det blir som dom sager att dom kanske går till europarådet vad gäller yttrandefriheten i sverige.. det tycker jag inte är mer än rätt, för alla ska vi ha rätt att säga vad vi tycker och står för, precis som alla andra även om ens åsikter kanske sticker en vanlig svensson i ögonen.


OJ haha det vart mycket text nu ser jag men men såkan det gå hihi :)

Ha det bäst.. pusssar

Inga kommentarer: